Ο Νόμος του Μέρφυ

31.3.11

Το "Νέο Λύκειο": ένα μεγάλο FAIL στην κ. Διαμαντοπούλου.


Κατά τη γνώμη της κυβέρνησης, στη σημερινή εκπαίδευση δεν χρειάζεται στο Λύκειο να υπάρχει η Πληροφορική σαν βασικό και υποχρεωτικό μάθημα . Αντίθετα, πιστεύουν πως μπορεί ο μαθητής να μην κάνει καθόλου πληροφορική μετά το γυμνάσιο, αν το επιλέξει. Στην Α Λυκείου από το Σεπτέμβρη δεν θα υπάρχει πληροφορική, ενώ στις άλλες δυο τάξεις, το μάθημα είναι επιλογής υποχρεωτικό ή υποχρεωτικό  στη Γ Λυκείου αν πάρει ο μαθητής την κατεύθυνση ΑΒ. Στη Β' κάποιος ή θα κάνει Βιολογία ή Πληροφορική - και τα δυο μαζί δεν γίνεται.

FAIL στην κυβέρνηση, γιατί το παίζουν δήθεν υπέρμαχοι της εισαγωγής της (έστω και  παλιάς) τεχνολογίας στα σχολείο και κάνουν κάτι επικοινωνιακά τρικ του στυλ "Διαδραστικοί πίνακες" και "Ψηφιακή Τάξη", αλλά μετά βγάζουν την πληροφορική από την μισή δευτεροβάθμια εκπαίδευση - εκεί που αρχίζουν δηλαδή οι μαθητές να καταλαβαίνουν περισσότερο τη χρησιμότητα του Η/Υ σαν εργαλείο και όχι απλά σαν παιχνίδι.

Εγώ μετά έχω τις εξής απορίες :
Α) το μάθημα "Ερευνητική εργασία (project)" πώς ακριβώς θα γίνεται χωρίς έρευνα με υπολογιστές, αφού δεν υπάρχει πιθανώς καμία σύνδεση με την πληροφορική ή με τον καθηγητή πληροφορικής;

Β) Οι μαθητές  που πηγαίνουν το Σεπτέμβριο στο Λύκειο, έχουν κάνει μόνο 3 χρόνια στο γυμνάσιο πληροφορική - κι αυτό πάλι δεν είναι βέβαιο, αφού σε πολλά γυμνάσια της χώρας η κατάσταση του εξοπλισμού είναι επιεικώς άθλια. Αυτοί οι μαθητές θα έχουν λάβει μέχρι την Γ γυμνασίου όλες τις γνώσεις, ώστε ακόμα και αν δεν επιλέξουν να κάνουν καθόλου πληροφορική στο Λύκειο, να έχουν όλα τα εφόδια για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο;

Γ) Όταν στις περισσότερες τεχνολογικές σχολές και σχολές θετικών επιστημών ο προγραμματισμός υπολογιστών είναι ένα από τα μαθήματα που διδάσκονται στο πρώτο εξάμηνο, δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό για αυτές τις κατευθύνσεις να υπάρχει ένα μάθημα προγραμματισμού ώστε να αποτελεί κριτήριο για την εισαγωγή του μαθητή στις σχολές αυτές;

Δ) μέχρι τώρα στα λύκεια, η τεχνική στήριξη των εργαστηρίων γίνεται πρωτίστως από τον καθηγητή πληροφορικής που είναι και Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ (εργαστηρίου υπολογιστών). Με το νέο πρόγραμμα που προβλέπουν, ο καθηγητής πληροφορικής αναγκαστικά επειδή δεν θα συμπληρώνει ωράριο, θα πρέπει να πηγαίνει σε 2 και 3 σχολεία για να καλύψει. Πως θα γίνεται η τεχνική υποστήριξη, αφού έτσι ουσιαστικά καταργείται ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ;

Πιστεύω πως στην περίπτωση της πληροφορικής αν δεν αλλάξει αυτό το πρόγραμμα του Λυκείου, όχι μόνο δεν θα μειωθεί η παραπαιδεία, αλλά θα αυξηθεί μάλλον το ποσοστό των μαθητών που θα κάνουν μαθήματα χρήσης υπολογιστών και προγραμματισμού εκτός σχολείου.

Παρακάτω φαίνονται αναλυτικά τα μαθήματα και οι ώρες ανα τάξη.

neolykeio

3 σχόλια:

Panagiotis Giannakis είπε...

Εδώ πάνω ξεκινάνε πληροφορική από το δημοτικό. Στη Ελλάδα ευτυχώς είναι υποχρεωτικά τα θρησκευτικά....
Gooood...

Cornholio CyrX είπε...

Για να πούμε του στραβού το δίκιο, υπάρχει το θετικό ότι φέτος μπήκε πρώτη φορά στα δημοτικά κι εδώ η Πληροφορική.

Ανώνυμος είπε...

ναι, δοκιμάζουνε μικροί κσι αμα τους αρέσει το παίρνουν και μεγάλοι. Μελετημένα πράματα.